Spanjevoorjaar.reismee.nl

Feest, knallen en regen.

Het regent al drie dagen. De camping is modderig geworden en de modder is dik en klontert aan de schoenen. Maar hier en daar zijn stukken gras en springend van pol naar pol vermijden we de stugge modder en zo komen we op het grindpadnaar het sanitairgebouw zonder vuile schoenen te krijgen. Volgens de weersverwachting (eltiempo.es) blijft het nog een dag of vier regenen, wel zal er minder per dag vallen. We hebben er over gedacht om naar het zuiden te gaan. Daar is het wel wat droger, maar de temperatuur is hetzelfde en we hebben besloten om te blijven waar we zijn: camping ChellaNatura in Chella (zo’n 50 kilometer zuidwest van Valencia).

Het slot van de caravandeur doet het weer prima. Albert heeft het gedemonteerd, geolied en weer teruggeplaatst en na een paar dagen functioneerde het weer goed. En dat doet het nog steeds.

Tijdens het geocachen ontmoetten we een Spaans stel. Zij nodigden ons uit naar hun woonplaats Alzira te komen om een biertje te drinken en de Fallas (beelden) te zien die tijdens het Fallas-feest worden opgericht. We hadden een fantastische dag. We zagen en hoorden de mascleta, een vuurwerk van knallen, hele harde knallen die dwars door me heen denderden. Albert stond te trillen en stopte zijn vingers in zijn oren, maar omstanders zeiden hem dat niet te doen maar de mond iets open te laten. Zijn oor is nu nog gevoelig. Het hoogtepunt van de dag was onze ontmoeting met het Spaanse stel, vriendelijke en interessante mensen van 55 jaar. Ze spreken redelijk Engels en we hebben heel wat gebabbeld. En gezamenlijk goed geluncht, wat voor de Spanjaarden de hoofdmaaltijd is. We hebben afgesproken een dagje gezamenlijk in de buurt van onze camping geocaches te gaan zoeken.

Albert studeert nu volop Spaans. Vanwege de regen zitten we veel binnen en Albert gebruikt dit om Spaans te leren via de internetcursus MiVoca. Hij heeft al 1300 woorden geleerd.

Nog vier dagen, dan komt de zon weer.

Geniet van de lente,

Corrie en Albert

Ingrid

Buennes dias hi hi knap hoor Albert ik kan er maar één schrijven en un pocco meer spreken ,maar als het 10 woorden zijn dan is dat veel. Goh wat maken jullie toch mooie dingen mee.Mijn droom is ook véél reizen,maar wat nog niet is kan nog komen. Ik ga in ieder geval 28 April voor 15 dagen naar Thailand om energie op te doen.Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal .Heel veel plezier gewenst,liefs Ingrid.

Joshua & Jyoti

Hoi Corrie & Albert, wat een prachtige foto's en jullie hebben al weer heel wat meegemaakt! We wensen jullie nog veel meer avontuur en beleven het graag mee, harte@groet, J & J

Connie de Visser

Wat een mooie foto's hebben jullie weer geschoten. Ben blij dat het slot weer naar behoren werkt. Geniet ervan!

Janneke van Damme

Beste Corrie en Albert, een lente groet uit Ouwerkerk. Wel een koude wind , maar de narcissen bloeien , evenals het speenkruid. Aan de overkant komen bladeren uit de tulpenbollen. Het wordt vast heel mooi al die bloeiende tulpen. Dank voor jullie verhaal. Lieve groeten Janneke

Dini

Wat leuk om zo iets als Fallas mee te maken dat zijn de krenten in de pap. Leuke fotos. Het is weer genieten als het droog wordt. Ik zal duimen. gr.

Dinny

Jullie brengen de zon in mijn huis met jullie verhalen en foto's! Al is het soms met wat spatten regen...
Geniet er lekker weer van.
groetjes van ons

Robin

''Monfragüe'' is nog wel een hele mooie plek in Spanje voor vogels en andere natuur. Het is namelijk ook het beste gebied voor roofvogels van heel europa!
dit zijn enkele van de vele vogels die er gezien kunnen worden:
vale gier
zwarte ooievaar
blauwe ekster

groetjes Robin

marion en martien

mooie foto s en een spannend en mooi verhaal maar wat zijn geocaches ?

Janneke van Damme

Lieve Corrie, dank voor je geschreven kaart. De andere mensen van de stilte groep hebben 'm ook gelezen.
Fijne tijd weer samen met Albert.
Groeten Janneke